Thursday 14 April 2022

តើ​​ហេតុអ្វី​បាន​ជា​​ទេវតា​​ឆ្នាំ​​ថ្មី​​ទ្រង់​​កាំភ្លើង​​នៅ​​​ព្រះហស្ដ​ឆ្វេង?

 

Khmer Circle

Because the official right hand of the CPP symbolises its false claim to rule by "law and order" while the unofficial left hand wielding the gun symbolises the actual de facto ruling method of the CPP?

We all know the present ruling group has its roots in Ho Chi Minh's created Khmer-Vietminh-Khmer Rouge Communists with the sole purpose of subverting Khmer national sovereignty and identity, so the idea that this illegitimate movement honours and promotes Khmer identity is about as ludicrous as Ho's claim to be a descendant of the Khmer-Mon! 

Cambodian People's Party - Wikiwand

^^^ 

ដោយ សុជីវី
2022-04-13
តើ​​ហេតុអ្វី​បាន​ជា​​ទេវតា​​ឆ្នាំ​​ថ្មី​​ទ្រង់​​កាំភ្លើង​​នៅ​​​ព្រះហស្ដ​ឆ្វេង? 

កាំភ្លើង ដែល​មហាជន​កំពុង​ចែក​រំលែក​តៗ​គ្នា​នៅ​លើ​បណ្តាញសង្គមហ្វេសប៊ុក។
រូប៖ បណ្តាញសង្គម


មហា​សង្ក្រាន្ត​ឆ្នាំ​ថ្មី​ ឆ្នាំខាល ឬ​ឆ្នាំ​ខ្លា ចូល​មក​នៅ​ថ្ងៃ​ព្រហស្បតិ៍ ១៣កើត ខែ​ចេត្រ វេលា​ម៉ោង​១០ព្រឹក ​គឺ​ចំ​វេនទេពធីតា​​ព្រះនាម ​«កិរណីទេវី»​ ជាបុត្រីទី៥​នៃ​កបិល​មហា​ព្រហ្ម ចូល​មក​​ថែរក្សា​ទ្វីប​លោក​យើង​នេះ​ក្នុង​រយៈពេល​ពេញ​មួយ​ឆ្នាំ​ បន្ត​វេន​ពី​ទេវតា​ឆ្នាំ​ចាស់​។

តាម​ការ​គន់គូរ​នៃ​ក្រុម​ជំនុំ​វិជ្ជា​ហោរាស្រ្ត​ពី​បុរាណ ផ្សព្វផ្សាយ​ដោយ​គណៈកម្មការ​ស្រាវជ្រាវ​ហោរាសាស្ត្រ និង​ប្រពៃណី ទំនៀម​ទម្លាប់​ខ្មែរ បាន​បង្ហាញ​ថា​ នៅ​ពេលព្រឹក​ថ្ងៃព្រហស្បតិ៍​ ១៣​កើត ខែ​ចែត្រ ត្រូវ​នឹង​ថ្ងៃ​ទី១៤ ខែ​មេសា​នោះ ព្រះអាទិត្យ​ចរ​ចេញ​ពី​មីនរាសី ទៅ​ឋិត​នៅ​ឯ មេស​រាសី​តាម​ផ្លូវ​គោវិថី គឺ​ផ្លូវ​កណ្តាល ទើប​មាន​ទេពធីតា​មួយ​ព្រះ​អង្គ​ជា​មគ្គនាយិកា​ព្រះនាម «កិរិណីទេវី» ជាបុត្រីទី៥ក្នុងចំណោម​បុត្រីទាំង៧​អង្គ ​នៃ​កបិល​មហាព្រហ្ម គង់​នៅ​ចាតុម្មហារាជិកា ទ្រង់​អម្ពរ​ពណ៌​បៃតង លម្អ​នូវ​ ព្រះកាណ៌​ដោយ​សៀត​ផ្កា​មន្ទារ​ ឬមណ្ឌារ អាភរណៈ​ទ្រង់​ពាក់ កែវមរកត (ឈ្មោះ​កែវ ឬ​ត្បូង​សម្បុរ​ខៀវខ្ចី ឬ​បៃតង) ភក្សា​ហារ​ទ្រង់​សោយ​សណ្ដែក-ល្ង ទ្រង់​អាវុធ​នៅ​ព្រះហស្ដ​ទាំង​សង ព្រះហស្ត​ស្តាំ​ទ្រង់​កង្វេរ (ប្រដាប់​មាន​ផ្លែ​ក្ងក់​ធ្វើ​ដោយ​ដែក មាន​ដង​ធ្វើ​ដោយ​ឈើ​សម្រាប់​កាវ​ដំរី) ព្រះហស្ត​ឆ្វេង ទ្រង់​កាំភ្លើង ទ្រង់​គង់​ឈរ​បើក​ព្រះនេត្រ​លើ​ខ្នង​គជសារ (សត្វ​ដំរី) ជា​ពាហនៈ។

នៅក្នុងសង្ក្រានទាំង៣ថ្ងៃនេះរួមមាន៖

-ថ្ងៃ​ព្រហស្បត្តិ៍ ១៣​កើត ខែចេត្រ ត្រូវ​នឹង​ថ្ងៃ​ទី១៤ ខែ​មេសា គ.ស ២០២២ ជា​ថ្ងៃ​ដំបូង​នៃ​មហាសង្ក្រាន្ត​ឆ្នាំ​ខាល។


-ថ្ងៃ​សុក្រ​ ១៤ កើត ខែ​ចេត្រ ត្រូវ​នឹង​ថ្ងៃ​ទី១៥​ ខែមេសា ជា​វារៈ​វ័នបត (​ថ្ងៃ​កណ្ដាល)

និង​ថ្ងៃ​សៅរ៍ ១៥ កើត ខែ​ចេត្រ ត្រូវ​នឹង​ថ្ងៃ​ទី១៦ ខែ​មេសា ជា​វារៈ​ឡើង​ស័ក គម្រប់​ជា​សង្ក្រាន្ត​៣​ថ្ងៃ​ស្រេច​ដោយ​បរិបូណ៍។

ចាស​លោក​អ្នកនាង​ធ្លាប់​បាន​ដឹង​បានឮ​ហើយ​ថា​ពិធី​បុណ្យ​ចូល​ឆ្នាំ​ថ្មី​ប្រពៃណី​ខ្មែរ និង​ការរៀបចំ​គ្រឿង​រណ្ដាប់​ទទួល​ទេវតា​ឆ្នាំ​ថ្មី គឺ​មាន ជាប់​ទាក់ទង​សំខាន់​នឹង​រឿង​ព្រេង​និទាន​ពី​បុរាណ នៃ​បុត្រី​ទាំង៧អង្គ​របស់​កបិល​មហាព្រហ្ម ​ដែល​មាន​កាតព្វកិច្ច​យាង​មក​ប្ដូរ​វេន​គ្នា​រក្សា​ទ្វីបលោក​យើង​នេះ និង​ធ្វើបុណ្យ ​សុនន្ទា​ ថ្វាយ​ព្រះរាជ​កុសល​ដល់​ព្រះបិតា តាម​កាល​កំណត់​ទៅ​តាម​ជំនឿ​របស់​ខ្មែរ​តាំង​ពី​បុរាណ​កាល រហូត​ដល់​សព្វ​ថ្ងៃ​នេះ។

ទាក់ទង​នឹង​ការ​រៀបចំ​គ្រឿង​រណ្ដាប់​ និង​ពិធីការ​ផ្សេងៗ ដើម្បី​ទទួល​ទេវតា​ឆ្នាំ​ថ្មី និង​ការ​គោរព​ប្រតិបត្តិ​តាម​ទំនៀម​ពី​បុរាណ​វិញ គេ​ឃើញ​មាន​ការ​រៀបចំ​ខុស​គ្នា​ត្រង់​ផ្នែក​ខ្លះ​ទៅ​តាម​ខេត្ត និង​តំបន់ ជាពិសេស​រវាង​ប្រជាពលរដ្ឋ​សាមញ្ញ ស្ថាប័នរដ្ឋ​ ឬ​គ្រឹះស្ថាន​ធំៗ និង​ព្រះបរមរាជវាំង។

សម្រាប់​ទេវតា ឆ្នាំ​ថ្មី ឆ្នាំ​ខាល​នេះ ចាស់ព្រឹទ្ធាចារ្យ ​ដែល​មាន​ចំណេះ​ជំនាញ​ខាង ប្រពៃណី ទំនៀមទម្លាប់​ពី​បុរាណ​បាន​ឲ្យ​កូនចៅ​ប្រុស​ស្រី​ទាំង​ឡាយ​ត្រៀម​រៀបចំ​គ្រឿង​សក្ការៈ​ទទួល​ទេវតា​ឆ្នាំ​ថ្មី​មាន​បាយសី ១គូ ឬ​រៀប​បាយសី ៣ថ្នាក់ ៥ថ្នាក់ ៧ថ្នាក់ ៩ថ្នាក់ ស្លាធម៌ ១គូ ធូប៥ ទៀន៥ ទឹក​អប់ ១គូ ផ្កាភ្ញី លាជ ទឹក១​ផ្តិល​ធំ ភេសជ្ជៈ នំនែក ផ្លែឈើ និង​មាន​សណ្ដែក-ល្ង​ផង បើ​សិន​ជា​មាន ពីព្រោះ​ជា​ភត្តាហារ​សំខាន់​បំផុត​សម្រាប់​ទេវតា​ឆ្នាំ​ថ្មី​ឆ្នាំខាល​នេះ។

ទាក់ទង​នឹង​ទេវតា​ឆ្នាំ​ថ្មី​នេះ នាយក​នៃ​គណៈកម្មការ​ស្រាវជ្រាវ​វិជ្ជា​ហោរាសាស្ត្រ និង​ប្រពៃណី​ទំនៀម​ទម្លាប់​ខ្មែរលោក អ៊ឹម បុរិន្ទ ពន្យល់​ថា​ ហេតុ​ដែល​ទេវតា​ឆ្នាំ​ថ្មី​មាន​ទ្រង់​កាំភ្លើង​នៅ​ព្រហស្ដ​ឆ្វេង​នេះ​មិនមែន​ជា​ការ​នឹក​ឃើញ​ដាក់​ដោយ​គណៈកម្មការ​ស្រាវជ្រាវ​ហោរាសាស្ត្រ​​ទេ តែ​នេះ​ជា​អ្វី​ដែល​មាន​ចែង​ក្នុង​តម្រា​ហោ​សាស្រ្ត។ លោក​ថា ​ការ​ទស្សន៍ទាយ​តែង​ផ្សារភ្ជាប់​នឹង​ស្ថាន​ភាព បច្ចុប្បន្ន​ភាព​ពិភពលោក ដែល​នឹង​ពើបប្រទះ​នា​ពេល​បច្ចុប្បន្ន​នេះ ឬ​អាច​ថា​ជា​ការប្រមើល​មើល​ទុក​មុន​ពី​ហេតុការណ៍​នានា មិនមែន​ទស្សន៍ទាយ​ពី​រឿងរ៉ាវ​ក្នុង​អតីតកាល​ទេ៖ «រឿងនេះ​មិនមែន​ជារឿង​របស់​ទេវតា​ទេ ជារឿង​របស់​ហោរ៉ា ដែល​លោក​បាន​ព្យាករណ៍​ទុក​រាប់​ពាន់​ឆ្នាំ​មក​ហើយ គឺ​គាត់​តែងទុក​ជា​ប្រស្នារ​របស់ហោរ៉ា។ ហោរ៉ា​ហ្នុង​មិន​មែន​ជា​ប្រស្នារ​របស់​ខ្ញុំ​អ្នកដាក់​ទេ​គឺ​ជាក្បួនខ្នាត​របស់​ហោរ៉ា របស់​មហាសង្រ្កាន្ត ដែល​មាន​ទំនាយ​ហ្នឹង មិនមែន​​ហោរ៉ា​សម័យ​ថ្មី​នេះ​អ្នក​ដាក់​ទេ»។

តែទោះជាយ៉ាងណា ព្រះសង្ឃ​ក្នុង​ព្រះពុទ្ធសាសនា និង​សាធាររណៈជន​មួយ​ចំនួន​នៅ​តែ​មាន​មន្ទិល​ចំពោះ​អាវុធ​ដែល​មាន​ក្នុង​ដៃ​ទេវតា​ឆ្នាំ​ថ្មី​នេះ។

ស្ថាបនិក​បណ្ដាញ​ព្រះ​សង្ឃ​ឯករាជ្យ ដើម្បី​យុត្តិធម៌​សង្គម ព្រះតេជព្រះគុណ ប៊ុត ប៊ុនតិញ មាន​ថេរដីកា​ថា ព្រះតេជគុណ​មិនធ្លាប់​ឮ​ថា​ទេវតា​មាន​កាន់​កាំភ្លើង​ទេ៖ «ក្នុងប្រវត្តិ​អាត្មា​មិនដែល​ឃើញ​ទេវតា​កាន់​កាំភ្លើង​ មិនដឹង​អ្នកណា​មក​និពន្ធ​រឿង​អីចឹង។ ក្នុង​រឿង​និទាន​ក្នុង​ប្រពៃណីទេវតា អាវុធ​ធំបំផុត​របស់​ទេវតា​មាន​​​ ធ្នូ ស្នា​ លំពែង​ ដាវ​ ម្ជុល ហ្នឹង​ជាទម្លាប់​អាវុធ​របស់​ទេវតា»។

តែ​ទោះ​ជា​យ៉ាងណា លោក អ៊ឹម បុរិន្ទ ​នៅ​តែ​ប្រកាន់​ថា​រូប​ទេវតា​កាន់​កាំភ្លើង​នៅ​លើ​ក្របសៀវភៅ មហា​សង្រ្កាន្ត​ឆ្នាំថ្មី ពិត​ជា​ដកស្រង់​ចេញ​ពី​ក្បួន​ហោរាសាស្រ្ត​ពិត​ប្រាកដ​មិនមែន​តាម​ការ​នឹក​ឃើញ ឬនិពន្ធ​របស់​លោក​ឡើយ។

មិនខុសគ្នា​នេះដែរ ​សៀវភៅ​ព្រះរាជពិធី​ទ្វារទសមាស ដែល​ស្រាវជ្រាវ​ចងក្រង​ដោយវិទ្យា​ស្ថានពុទ្ធសាសនបណ្ឌិត ដែល​អាច​ចាត់ទុក​ថា​ជាក្បួន​ច្បាប់​សំខាន់​មួយ​សម្រាប់​ប្រតិបត្តិ​ពិធី​តាម​ជំនឿ​ទំនៀម​ទម្លាប់​ខ្មែរ​បាន​បញ្ជាក់​ថា បើ​សង្រ្កាន្ត​ជា​ថ្ងៃ​ព្រហស្បតិ៍​នោះ​ទេពធីតា​មាន​ព្រះនាម​កិរិណីទេវី មាន​អាវុធស្ដាំ កង្វេរ ឆ្វេង​កាំភ្លើង។

អ្នកសិក្សា​ស្រាវ​ជ្រាវ​មួយចំនួន​បញ្ជាក់​ដែរ​ថា​ អាវុធដែល​មាន​ក្នុង​ព្រះហស្ដ​ទេពធិតា កិរិណី​ទេវី នេះ​ដូចគ្នា​នឹង​ទេវៈព្រះនាម​ព្រហស្បត្តិ៍ ដែល​មាន​ចែង​ក្នុងគម្ពីរ​ព្រហ្មញ្ញ​សាសនា ​ដែល​បញ្ជាក់​ថា ​ទ្រង់​កាន់កាំភ្លើង​ដែរ។ ប៉ុន្តែ​ការបកស្រាយ​របស់​អ្នកសិក្សាស្រាវជ្រាវ​មិន​បាន​សំដៅ​លើ​កាំភ្លើង​ក្នុង​សម័យ​ថ្មី​នេះ​សោះ ដោយ​ប្រៀបធៀប​នឹង​អាវុធ​របស់​ព្រះឥន្រ្ទ ដែល​សំដៅ​ដល់ វជិរ ឬវជ្រៈ ជា​កាំរស្មី​នៃភ្លើង ជា​កាំរន្ទះ​ជាដើម។

ទាក់ទង​នឹង​ទំនាយ​ក្នុង​ឆ្នាំ​ថ្មី​នេះវិញលោក អ៊ឹម បុរិន្ទ បញ្ជាក់​ត្រួសៗ​ថា សកលលោក​នេះ​អាច​ពើបប្រទះ​នឹង​ការប្រើ​ប្រាស់​អាវុធ​ ឬកាំភ្លើង​ច្រើន៖ «ពិភពលោកអាចនឹងមាន ប៉ុន្តែ​សម្រាប់​​ខ្មែរ​យើង កាំភ្លើង​ប្រហែល​ជាសម្រាប់​តែ​ការពារទឹកដី ការពារព្រំដែន​តែប៉ុណ្ណឹងទេ​ ក្នុង​ប្រទេស​យើង​អាច​ថា​មាន​សន្តិភាព​រួចស្រេចទៅហើយ។ វាល្អជាងឆ្នាំទៅ​ច្រើន​ទាំង​ពី​ផលអាហារ ទាំង​ពី​មំសាហារ ទាំង​ពី​ដំណាំ​ដាំដុះផ្សេងៗ ហើយចំពោះ​ជំងឺ​ដង្កាត់​ ខ្ញុំ​ជឿ​ថា​មិនសូវ​មាន​ទេ បើ​មាន​ក៏​មាន​បន្តិចបន្តួច។ ទឹកទន្លេ​អាច​ធំជាង​ឆ្នាំ​កន្លង​ទៅ អាច​នឹង​មាន​ជំនន់​ទឹក​ភ្លៀង​អី​អីចឹង​ទៅ​ដោយសារ ភ្លៀង​៤រយ​មេ​ច្រើន​ដែរ​សម្រាប់​ជម្ពូរទ្វីបយើង»។

ក្រៅ​ពី​ពិធី​ទទួល​ទេវតា ជា​ធម្មតា​នៅ​ទី​អារាម​នានា តែងតែ​មាន​ពិធី​សាសនា និង​ប្រពៃណី​ទំនៀម​ទម្លាប់​ជា​ច្រើន​ទៀត ដូចជា​ពិធី​ស្រង់​ព្រះ ពូន​ភ្នំ​ខ្សាច់ និង​ការ​លេង​ល្បែង​ប្រជាប្រិយ​ជា​ដើម។

ក្នុង​ឱកាស​ពិធីបុណ្យ​ចូល​ឆ្នាំ​ថ្មី​ប្រពៃណី​ខ្មែរ ឆ្នាំ «ខាល» ២០២២ នេះ នាងខ្ញុំ សុជីវី និង​ក្រុមការងារ​នៃ​វិទ្យុអាស៊ី​សេរី​ទាំង​អស់ សូម​បួងសួង​ដល់​ទេវតា​ឆ្នាំ​ថ្មី​ព្រះនាម កិរិណីទេវី ប្រទាន​ពរ​ដល់​លោក​អ្នក​នាង កញ្ញា និង​ក្រុម​គ្រួសារ​ទាំងអស់​ ឲ្យ​ជៀស​ផុត​ពី​រោគាព្យាធិ​ទាំងឡាយ ប្រាថ្នា​ចង់​បាន​អ្វី​នោះ សូម​ឲ្យ​ទទួល​បាន​ដូច​ក្ដី​បំណង ប្រាថ្នា៕

3 comments:

Anonymous said...

Agree with Khmer Circle's 100% ពីរឿងកាំភ្លើងនៅដៃស្តាំ។ អរគុណ៕

Anonymous said...

Hang on tight to the seat of your pants there all of you bad and ugly boys of the Khmer Regime!!!

This armed southpaw ករិណីទេវិ are coming for you to settle the old criminal debts committed during the past three decades here in Cambodia against the Khmer natural resources [human included]...Be warned, She is the year of the southpaw TIGER!!!

Anonymous said...

All Tevadas had lost to Ah Kwack Hun Sen.