Monday 22 January 2018

ព្រះសង្ឃ​និង​ពលរដ្ឋ​ខេត្ត​សៀមរាប​បារម្ភ​បាត់​ថ្ម​បុរាណ​នៅ​វាលស្រែ​ដោយ​គ្មាន​អ្នក​ថែរក្សា


School of Vice:


The author of "Charek Khmer" [Khmer Traits] Bun Chan Mol once bitterly noted in his memoir how priceless ancient stones had been used as "stepping stones" by many of his countrymen. If he were to be alive today one could only imagine whether he could bear to witness all the systematic plunders and callous acts committed not so much by the common people, but rather the ill-bred, unthinking minority seated in power [by a foreign nation he clearly loathed and distrusted] who utilise virtually every possible object existing as their "stepping stone" in exchange for their personal privileges as much as their personalised reigns on power, including, of course, not only a few isolated artifacts and stones but all of the ancient archaeological park in Siem Reap, coastal islands, sea territory, mountains, forests, sands, humans, turtles, snakes, fish, national dignity... 

The list can go on for ever, and it would all be legitimate!

Note the regime's relevant ministries have been going to great lengths to have a few stolen Khmer ancient artifacts repatriated from abroad and are making quite a fuss over the returned objects whilst it appears beyond these officials that a special commitee set up to trace and preserve such stones scattered throughout the provinces would be the least that could be done in remembrance and gratitude to the Khmer ancestors who laboured and sacrificed to give form to the sacred stones.


>>>

ដោយ វ៉ែន សុ
rfa
ថ្ម​ប្រាសាទ​ដែល​ព្រះសង្ឃ​ប្រមូល​តាម​ភ្លឺ​ស្រែ ដើម្បី​រក្សា​ទុក​នៅ​វត្ត​ជីក្រែង ស្រុក​ជីក្រែង ខេត្ត​សៀមរាប។ រូប​ថត កាល​ពី​ថ្ងៃទី១៧ ខែ​មករា ឆ្នាំ២០១៨។
ថ្ម​ប្រាសាទ​ដែល​ព្រះសង្ឃ​ប្រមូល​តាម​ភ្លឺ​ស្រែ ដើម្បី​រក្សា​ទុក​នៅ​វត្ត​ជីក្រែង ស្រុក​ជីក្រែង ខេត្ត​សៀមរាប។ រូប​ថត កាល​ពី​ថ្ងៃទី១៧ ខែ​មករា ឆ្នាំ២០១៨។
រូបភាព​ដោយ ព្រះអង្គ លួន សុវ៉ាត



ព្រះតេជព្រះគុណ លួន សុវ៉ាត និង​ប្រជាពលរដ្ឋ​នៅ​ស្រុក​ជីក្រែង ខេត្ត​សៀមរាប សម្ដែង​ការ​សោកស្ដាយ​យ៉ាង​ខ្លាំង​ចំពោះ​ថ្ម​ប្រាសាទ​បុរាណ ដែល​នៅ​រាយប៉ាយ​តាម​ដីស្រែ​របស់​អ្នកស្រុក​ថា​អាច​នឹង​បាត់​បង់​អស់ នៅ​ថ្ងៃ​ណាមួយ​ជា​ពុំ​ខាន។ ក្ដី​ព្រួយបារម្ភ​នេះ ដោយសារ​ជា​ថ្ម​ប្រាសាទ​បុរាណ​ជាច្រើន​ដុំ​ត្រូវ​បាន​អ្នកភូមិ យក​ទៅ​គរ​ទុក​នៅ​តាម​ភ្លឺស្រែ ហើយ​ពុំ​ទាន់​មាន​អាជ្ញាធរ​ណា​យក​ថ្ម​ទៅ​រក្សាទុក​នៅ​ទី​មាន​សុវត្ថិភាព​នៅឡើយ។

ព្រះតេជព្រះគុណ លួន សុវ៉ាត និង​ប្រជាពលរដ្ឋ​នៅ​ស្រុក​ជីក្រែង ទទូច​ឲ្យ​អាជ្ញាធរ​ពាក់ព័ន្ធ​ប្រមូល​ថ្ម​ប្រាសាទ​បុរាណ យក​ទៅ​រក្សា​ទី​សុវត្ថិភាព​ឲ្យ​បាន​ឆាប់ ដើម្បី​កុំ​ឲ្យ​ថ្ម​ប្រាសាទ​ធ្លាក់​ទៅលើ​ដៃ​របស់​ជនខិលខូច។




ថ្ម​ប្រាសាទ តាម​ភ្លឺ​ស្រែ សៀមរាប ៦២២
ថ្ម​ប្រាសាទ តាម​ភ្លឺ​ស្រែ សៀមរាប ៦២២ថ្ម​ប្រាសាទ​ដែល​ព្រះសង្ឃ​ប្រមូល​តាម​ភ្លឺ​ស្រែ ដើម្បី​រក្សា​ទុក​នៅ​វត្ត​ជីក្រែង ស្រុក​ជីក្រែង ខេត្ត​សៀមរាប។ រូប​ថត កាល​ពី​ថ្ងៃទី១៧ ខែ​មករា ឆ្នាំ២០១៨។ រូបភាព​ដោយ ព្រះអង្គ លួន សុវ៉ាត រូបភាព​ដោយ ព្រះអង្គ លួន សុវ៉ាត


ពលរដ្ឋ​រស់នៅ​ជីក្រែង ស្រុក​ជីក្រែង ខេត្ត​សៀមរាប លោក ច្រឹក សុភាព ឲ្យ​ដឹង​នៅ​ថ្ងៃ​ទី​២១ មករា​ថា បង្គោល​ថ្ម​ប្រាសាទ​បុរាណ​ជាច្រើន​ដុំ នៅ​រាយប៉ាយ​តាម​ដីស្រែ​របស់​អ្នកស្រុក​នៅ​ភូមិ​តារាម និង​ភូមិ​ភ្នៀត ឃុំ​ជីក្រែង ដោយ​ពុំ​មាន​អាជ្ញាធរ​ណា​អើពើ​យក​ថ្ម​ទៅ​រក្សាទុក នៅ​ទី​មាន​សុវត្ថិភាព​នោះ​ទេ។ ពលរដ្ឋ​រូប​នេះ​អះអាង​ទៀត​ថា ពួកគាត់​គ្មាន​លទ្ធភាព​យក​ថ្ម​ប្រាសាទ​ទាំងនោះ​ទៅ​រក្សាទុក​ទេ ចំណែក​អាជ្ញាធរ​មូលដ្ឋាន​ក៏បាន​ដឹង​ថា មាន​ថ្ម​ប្រាសាទ​នៅ​តាម​ដីស្រែ​ដែរ ក៏ប៉ុន្តែ​ហាក់​គ្មាន​វិធានការ ដើម្បី​រក្សា​សម្បត្តិ​បេតិកភណ្ឌ​របស់​ជាតិ​ឲ្យ​បាន​គង់វង្ស៖ «ខ្ញុំ​ជា​ពលរដ្ឋ​ខ្មែរ​ម្នាក់​ខ្ញុំ​ឃើញ​ថ្ម​ប្រាសាទ​រាយប៉ាយ​ដូច្នេះ​ខ្ញុំ​សោកស្ដាយ ព្រោះ​ជា​របស់​បុរាណ មិន​គួរ​ណា​អាជ្ញាធរ​មិន​គិត​គួរ​សោះ។ ព្រោះ​ខ្ញុំ​ខំ​ទៅ​ប្រាប់​អាជ្ញាធរ​ឲ្យ​មក​មើល គេ​គ្រាន់តែ​មក​អើត​ហើយ​ទៅវិញ ដោយ​មិន​គិត​រឿង​របស់​បុរាណ​អី​ទេ»។

លោក​បន្ថែម​ថា ប្រជាពលរដ្ឋ​ក្នុង​ភូមិ​ចង់​នាំគ្នា​ប្រមូល​ថ្ម​ប្រាសាទ ទៅ​គរ​ទុក​មួយ​កន្លែង​រួច​ធ្វើ​របង​ដែក​ព័ទ្ធជុំវិញ ដើម្បី​ការពារ​កុំ​ឲ្យ​ថ្ម​បាក់បែក​ខូច ក៏ប៉ុន្តែ​គ្មាន​ថវិកា។

ឆ្លើយតប​នឹង​បញ្ហា​នេះ​មេភូមិ​តារាម ឈ្មោះ ស៊ន់ មាន​ប្រសាសន៍​ថា ក្រោយ​ពី​ប្រជាពលរដ្ឋ​បាន​ជូន​ដំណឹង​មក គឺ​អ្នកស្រី​បាន​ចុះទៅ​មើល​បង្គោល​ថ្ម​ប្រាសាទ​បុរាណ​នោះ​ភ្លាម ក៏ប៉ុន្តែ​អ្នកស្រី​ថា មិនទាន់​បាន​រៀបចំ​ទុកដាក់​វត្ថុ​បុរាណ​ទាំង​នៅឡើយ​ទេ៖ «ខ្ញុំ​ខ្លាច​បាត់បង់​នឹង​ហើយ​បានជា​ចេះតែ​ការពារ​ទុក​តាំង​ពី​ណា​មក ក៏​នាំគ្នា​សហការ​គ្នា​ជាមួយ​គណៈកម្មការ​ភូមិ និង​គណៈកម្មការ​វត្ត ចំណែក​អាជ្ញាធរ​ឃុំ​និង​អាជ្ញាធរ​ស្រុក គេ​ដឹង​ដែរ​តើ​ថា មាន​ថ្ម​បុរាណ​នៅ​តំបន់​នេះ»។

ចំណែក​ព្រះអង្គ លួន សុវ៉ាត មាន​ថេរ​ដីកា​ថា កាលពី​ថ្ងៃ​ទី​១៧ មករា​ព្រះអង្គ​បាន​នាំ​ប្រជាពលរដ្ឋ​ដើរ​ប្រមូល​បង្គោល​ថ្ម​ប្រាសាទ​បុរាណ បាន​ចំនួន​១២​បង្គោល ព្រមទាំង​បាន​យក​ទៅ​រក្សាទុក​នៅ​ទី​ទូល​ដីស្រែ​របស់​អ្នកភូមិ។ ព្រះអង្គ​មាន​ថេរ​ដីកា​បន្ថែម​ថា វត្ថ​បូរាណ​ទាំងអស់​នេះ អាច​នឹង​បាត់បង់​នៅ​ថ្ងៃ​ខាងមុខ ប្រសិនបើ​អាជ្ញាធរ​ពាក់ព័ន្ធ​មិន​យក​ថ្ម​ទៅ​រក្សាទុក​នៅ​កន្លែង​មាន​សុវត្ថិភាព​នោះ៖ «វា​ទៅជា​តួនាទី​ការ​ថែទាំ​ប្រាសាទ ការ​ថែ​ទាំ​កេរ្តិ៍​ដំណែល​មរតក វប្បធម៌ អាជ្ញាធរ​វា​ហាក់​ដូចជា​មិនសូវ​ចូលរួម​គិតគូរ​ទេ សព្វថ្ងៃ​បាន​ព្រះសង្ឃ​ទេ ដើរ​រើស​ថ្ម ដូច​ព្រះសង្ឃ​នៅ​វត្ត​ជីក្រែង​ក៏បាន​ដើរ​រើស​ថ្ម​តាម​ប្រាសាទ​ផ្សេងៗ យក​ទៅ​ដាក់​ក្នុង​វត្ត។ ចំណែក​អាត្មា​បាន​រើស​យក​ទៅ​ដាក់​នៅ​ទី​ទូល ប៉ុន្តែ​នៅ​ទូល​នោះ​អាត្មា​គិត​ថា បើសិនជា​ឈ្មួញ​ខិលខូច​ណាមួយ​គេ​ដឹង ហើយ​អាច​នឹង​គេ​មក​លួច​យក​ទៅ​បាត់​ក៏​ថា​បាន​ដែរ»។

ព្រះអង្គ លួន សុវ៉ាត មាន​ថេរ​ដីកា​បន្ថែម​ទៀត​ថា បង្គោល​ថ្ម​ប្រាសាទ​បុរាណ​ដែល​ប្រមូល​ទុក​នោះ​ប្រវែង​ប្រហែល​ជាង​កន្លះ​ម៉ែត្រ ហើយ​មាន​ក្បាច់រចនា​នៅ​ស្អាត​ល្អ ម្យ៉ាងទៀត​ថ្ម​នេះ​ទំនង​មាន​អាយុកាល​ប្រហាក់ប្រហែល​ថ្ម​ប្រាសាទ​អង្គរវត្ត​ដែរ និង​មាន​ចម្ងាយ​ប្រមាណ ៥​គីឡូម៉ែត្រ​ពី​ស្ពាន​បុរាណ​ផ្លូវជាតិ​៦ នៃ​ឃុំ​ជីក្រែង។ ប្រជាពលរដ្ឋ​អះអាង​ថា ថ្ម​បូរាណ​ដែល​នៅ​រាយប៉ាយ​តាម​ភ្លឺស្រែ​របស់​អ្នកស្រុក​ក្នុង​ឃុំ​ជីក្រែង មាន​ប្រមាណ ៤០​ដុំ ហើយ​មួយ​ធំ​នៅ​រាយប៉ាយ​តាម​ដីស្រែ​មិន​ទាន់​បាន​ប្រមូល​យក​ទៅ​ទុក​នៅ​ឡើយ៕

No comments: