ដោយ ខាន់ លក្ខិណា
2023.11.17
ការិយាល័យក្រុមហ៊ុនបុរីលឹមឈាងហាក់។
រូប៖ ហ្វេសប៊ុកបុរីលឹមឈាងហាក់
អតិថិជនដែលក្រុមហ៊ុនបុរីកំពុងរឹបអូសផ្ទះ បានទទូចឱ្យរដ្ឋាភិបាលជួយអន្តរាគមន៍ចំពោះករណីនេះ។ សង្គមស៊ីវិលជំរុញឱ្យភាគីពាក់ព័ន្ធរកដំណោះស្រាយ ដោយសន្តិវិធីជាជាងប្រើវិធានការដាក់សម្ពាធលើអតិថិជន។
អតិថិជនដែលក្រុមហ៊ុនបុរីកំពុងរឹបអូសផ្ទះទទូចឱ្យរដ្ឋាភិបាលជួយអន្តរាគមន៍ ទៅភាគីក្រុមហ៊ុននិងអាជ្ញាធរឱ្យបញ្ឈប់នូវការរឹបអូសផ្ទះពីអតិថិជនដែលសុំបញ្ចុះតម្លៃ និងទិញផ្ទះផ្ដាច់ពីបុរីដោយមិនចង់រំលស់បន្តទៀតនោះ។
ការទទូចនេះធ្វើឡើងស្របពេលបុគ្គលិកក្រុមហ៊ុនបុរីលឹមឈាងហាក់ វាលស្បូវ ក្នុងខណ្ឌច្បារអំពៅរួមទាំងសមត្ថកិច្ចចម្រុះ នៅថ្ងៃទី១៦ ខែវិច្ឆិកា បានចុះទៅបង្ខំឱ្យអតិថិជនមួយគ្រួសារចាកចេញពីផ្ទះដែលពួកគាត់បានទិញបង់រំលស់ពីបុរី។
ក្នុងវីដេអូផ្សាយផ្ទាល់ ជាង២២នាទី លើបណ្ដាញសង្គមហ្វេសប៊ុក (Facebook) ឈ្មោះ Chansothea Kim (គឹមចាន់សុធា) នៅថ្ងៃទី១៦ ខែវិច្ឆិកា ដែលម្ចាស់ហ្វេសប៊ុករូបនេះអះអាងថា ខ្លួនគឺជាអតិថិជនដែលទិញបុរីលឹមឈាងហាក់ បានរៀបរាប់ថា គ្រួសារគាត់បានស្នើសុំម្ចាស់បុរីបញ្ចុះតម្លៃ ១០ភាគរយ នៃតម្លៃផ្ទះ និងសុំទិញផ្ទះដែលកំពុងស្នាក់នៅបច្ចុប្បន្នផ្ដាច់តែម្ដង។
តែយ៉ាងណាម្ចាស់បុរីលឹម ឈាងហាក់ បានបដិសេធ ហើយថែមទាំងបានប្ដឹងតុលាការឱ្យរំលាយកិច្ចសន្យាទិញ-លក់ជាមួយអតិថិជនចោលថែមទៀត។
ប្រភពដដែលថា កន្លងមកគ្រួសារគាត់មិនដែលខកខានបង់ប្រាក់ទៅឱ្យបុរីឡើយ តែពេលនេះគឺគ្រាន់តែស្នើសុំឱ្យបញ្ចុះតម្លៃ និងទិញផ្ទះផ្ដាច់តែប៉ុណ្ណោះ បែរជាម្ចាស់បុរីមិនព្រម ហើយថែមទាំងចង់ផាកពិន័យ និងចង់រឹបអូសយកផ្ទះពីគ្រួសារគាត់ទៅវិញ។
អតិថិជនរូបនេះស្នើទៅម្ចាស់បុរីលឹមឈាងហាក់ ឱ្យពិចារណាឡើងវិញចំពោះសំណើដែលគ្រួសារគាត់ និងឈប់យកកម្លាំងសមត្ថកិច្ចទៅឃ្លាំមើល ដើម្បីដាក់សម្ពាធលើគ្រួសារគាត់បន្តទៀត។
វីដេអូ live Chansothea Kim ៖ «សម្រាប់ខ្ញុំចង់ឱ្យបងប្អូនមើលការ Live នឹងទាំងអស់ជួយស៊ែរដើម្បីដឹងដល់ខាងនិយ័តករម្ចាស់បុរីចូលរួមនៅក្នុងការដោះស្រាយទិញផ្ទះដាច់នេះ ហើយជាការសំណូមពរនេះដោយមានប្រសាសន៍ សម្ដេច គឺខ្ញុំចង់បាននីតិវិធីដោះស្រាយគឺកូនសុំបង់ផ្ទះដាច់តែបុរីនៅតែចង់រឹបអូសផ្ទះ។ អ៊ីចឹងមានតែសំណូមពរសម្ដេចពុកជួយកូនក្នុងនេះ»។
ក្រោយពីមានការជជែកតវ៉ាសមត្ថកិច្ចចម្រុះដែលអនុវត្តសាលក្រមរបស់តុលាការនោះ បានផ្អាកវិញដោយទុករយៈពេល ១ខែ ដើម្បីឱ្យអតិថិជនសម្របសម្រួលជាមួយម្ចាស់បុរី។
វិទ្យុអាស៊ីសេរីមិនអាចសុំការអធិប្បាយបញ្ហានេះ ពីម្ចាស់បុរី លឹមឈាងហាក់ និងការិយាល័យបុរី លឹម ឈាងហាក់ វាលស្បូវខណ្ឌច្បារអំពៅ បានទេនៅថ្ងៃទី ១៦ ខែវិច្ឆិកា ខណៈប្រធានអង្គភាពអ្នកនាំពាក្យរដ្ឋាភិបាល លោក ប៉ែន បូណា ទូរស័ព្ទចូលគ្មានអ្នកទទួល។
នាយកទទួលបន្ទុកកិច្ចការទូទៅនៃអង្គការឃ្លាំមើលសិទ្ធិមនុស្សលីកាដូ (Licadho) លោក អំ សំអាត ជំរុញឱ្យគ្រប់ភាគីពាក់ព័ន្ធធ្វើការសម្របសម្រួល និងចរចាគ្នាដើម្បីដោះស្រាយជាជាងការប្រើវិធានការរឹបអូស។
លោក អំ សំអាត៖ «រឿងក្រុមហ៊ុនយើងទទួលគឺការស្វែងរកប្រាក់ចំណេញ ក៏ប៉ុន្តែនៅក្នុងកាលៈទេសៈនេះ ខាងអតិថិជនគាត់មានបញ្ហាហើយគាត់ចង់បង់ផ្ដាច់ហើយគាត់ សុំការចុះអីគួរតែជជែកគ្នាដោយសន្តិវិធី ហើយស្វែងរកដំណោះស្រាយដែលអាចទទួលយកបានទាំងអស់គ្នា ធ្វើម៉េចកុំឱ្យមានការដាក់គំនាបនិងគំរាមកំហែង»។
ក្រៅពីអតិថិជនដែលកំពុងមានបញ្ហារឹបអូសផ្ទះនៅបុរី លឹម ឈាងហាក់ នេះថ្មីៗនេះក៏មានអតិថិជនទិញផ្ទះពីម្ចាស់បុរីពិភពថ្មី ចេញតវ៉ាទាមទារឱ្យម្ចាស់បុរីបញ្ឈប់ការរឹបអូសផ្ទះនិងស្នើឱ្យទិញផ្ទះពីអតិថិជនតាមការកិច្ចព្រមព្រៀង វិញខណៈ អតិថិជនមួយចំនួន អស់លទ្ធភាពក្នុងការរកប្រាក់បង់រំលស់បន្ត។
កាលពីថ្ងៃទី៩ ខែមិថុនា ឆ្នាំ២០២៣ អតីតនាយករដ្ឋមន្ត្រី លោកហ៊ុន សែនបានអំពាវនាវឱ្យម្ចាស់អចលនទ្រព្យទាំងឡាយបញ្ឈប់ការរឹបអូសផ្ទះសម្បែងប្រជាពលរដ្ឋដែលគ្មានប្រាក់បង់រំលស់បន្តទៀត។ លោកជំរុញឱ្យម្ចាស់អចលនទ្រព្យទាំងអស់ដោះស្រាយបញ្ហានេះ តាមរយៈការរៀបចំឥណទានរវាងម្ចាស់បុរី និងអ្នកទិញឡើងវិញ។ ទោះជាយ៉ាងណាការអំពាវនាវរបស់លោក ហ៊ុន សែន នេះហាក់គ្មានប្រសិទ្ធភាពឡើយ ហើយអតិថិជនទិញផ្ទះបុរីបន្តប្រឈមការរឹបអូសផ្ទះពីម្ចាស់ក្រុមហ៊ុនដដែល៕
No comments:
Post a Comment