Sunday 21 July 2024

អាជ្ញាធរ​មិន​ទាន់​រក​ឃើញ​ឧទ្ធម្ភាគចក្រ​បាត់​ដំណឹង​ដោយសារ​បញ្ហា​អាកាសធាតុ ខណៈ​គ្រួសារ​កំពុង​បារម្ភ


ដោយ ម៉ៅ សុធានី
2024.07.20
អាជ្ញាធរ​មិន​ទាន់​រក​ឃើញ​ឧទ្ធម្ភាគចក្រ​បាត់​ដំណឹង​ដោយសារ​បញ្ហា​អាកាសធាតុ ខណៈ​គ្រួសារ​កំពុង​បារម្ភ  
សកម្មភាពកងកម្លាំងនៃក្រសួងការពារជាតិ ត្រៀមរៀបចំរុករក​ឧទ្ធម្ភាគចក្រ ដែលបាត់ដំណឹង កាលពីថ្ងៃទី១៧ កក្កដា ២០២៤។
រូប៖ ហ្វេសប៊ុកលោក ឈុំ សុជាត

កងកម្លាំង​សង្គ្រោះ​នៃ​ក្រសួងការពារជាតិ នៅ​មិនទាន់​រក​ឃើញ​តម្រុយ​ពី​ឧទ្ធម្ភាគចក្រ ដែល​បាន​បាត់​ដំណឹង​នៅ​តំបន់​ជួរ​ភ្នំក្រវាញ​ក្នុង​ទឹកដី​ខេត្តកោះកុង និង​ខេត្តពោធិ៍សាត់ នៅឡើយ ដោយសារ​លក្ខខណ្ឌ​ភូមិសាស្ត្រ និង​អាកាសធាតុ​មិន​អំណោយផល​។ អ្នកឃ្លាំមើល​ថា រដ្ឋាភិបាល​គួរ​ជួល​អ្នក​ជំនាញ​ឱ្យធ្វើ​ប្រតិបត្តិ​ការរុករក ព្រោះ​គ្រោះថ្នាក់​នេះ​បង្ហាញ​ឱ្យ​ឃើញ​ពី​កម្សោយ​នៃ​កងទ័ពអាកាស​កម្ពុជា។

មក​ដល់​ពេល​នេះ មាន​រយៈពេល​៨​ថ្ងៃ​ហើយ ដែល​ឧទ្ធម្ភាគចក្រ ហ្សីណាញ (Z-9) បាន​បាត់​ដំណឹង​ការទាក់ទង​ជាមួយ​ទីបញ្ជាការ​ទ័ពអាកាស នៅក្នុង​ភូមិសាស្ត្រ​ជួរ​ភ្នំក្រវាញ ស្ថិត​ក្នុង​ខេត្តពោធិ៍សាត់ និង​ខេត្ត​កោះកុង ក្នុង​ពេល​ហាត់​ហ្វឹកហ្វឺន កាលពី​ថ្ងៃទី​១២ ខែ​កក្កដា។

ក្រសួង​ការពារជាតិ នៅ​ថ្ងៃទី​២០ ខែកក្កដា បាន​បង្ហោះ​សារ​នៅ​លើ​បណ្ដាញ​សង្គម​ហ្វេសប៊ុក ថា​កងកម្លាំង​រុករក និង​សង្គ្រោះ នៅ​មិនទាន់​រក​ឃើញ​ពី​តម្រុយ​ឧទ្ធម្ភាគចក្រ​ហ្សីណាញ (Z-9) លេខ MH912 ដែល​បាត់​ការទាក់ទង​ភូមិសាស្ត្រ​ជួរ​ភ្នំក្រវាញ ស្ថិត​ក្នុង​ខេត្ត​ពោធិ៍សាត់ និង​ខេត្តកោះកុង នោះ​ទេ ដោយសារ​កត្តា​អាកាសធាតុ បង្ក​ជា​ឧបសគ្គ​ក្នុង​ប្រតិបត្តិការ​។ ក្រសួង​អះអាង​ថា អគ្គបញ្ជាការ​កងទ័ព​ជើងគោក នៃ​យោធភូមិភាគ​ទី​៥ នឹង​នៅតែ​បន្ត​ការរុករក​រហូតដល់​ទទួល​បាន​ជោគជ័យ។

 

ប្រតិបត្តិ​ការស្វែងរក​ឧទ្ធម្ភាគចក្រ​របស់​កង​ទ័ព​ជើង​អាកាស Z-9 លេខ MH912​ធ្វើឡើង​ដោយ​ចែក​ចេញជា​ពីរ​ក្រុម គឺ​មួយ​ក្រុម​រុករក​តាម​ផ្លូវគោក ដោយ​ការ​ចូល​ព្រៃ និង​ឡើង​ភ្នំ​។ ចំណែក​មួយ​ក្រុម​ទៀត គឺ​ជិះ​ឧទ្ធម្ភាគចក្រ​ស្វែងរក​ពីលើ​អាកាស​។ តាម​ការ​បង្ហោះ​សា​រលើ​បណ្ដាញ​សង្គម​របស់​កងកម្លាំង​ដែល​ចុះ​ប្រតិបត្តិ​ការរុករក ឱ្យ​ដឹង​ថា កងកម្លាំង​បាន​នាំ​គ្នា​រកមើល​នៅ​គ្រប់​ច្រកល្ហក​តាម​បណ្ដា​ភ្នំ ជ្រោះ​ជ្រលង ដែល​អាច​ទៅដល់​បាន ប៉ុន្តែ​បេសកកម្ម​តាមផ្លូវ​អាកាស​ភាគច្រើន​ជួប​បញ្ហា​ភ្លៀង​ធ្លាក់ និង​មាន​អ័ព្ទ​ច្រើន​រួម​ទាំង​ខ្យល់​កន្ត្រាក់។

ផែនការ​ហោះហើរ របស់​កងទ័ព​ជើង​អាកាស នៃ​ក្រសួងការពារជាតិ​កម្ពុ​ជា ឱ្យ​ដឹង​ថា ឧទ្ធម្ភាគចក្រ Z9 បាន​បាត់​ទំនាក់ទំនង បន្ទាប់ពី​ហោះហើរ​ហ្វឹកហ្វឺន​ផ្លូវ​ឆ្ងាយ​។ តាម​ផែនការ​ហ្វឹកហ្វឺន ដោយ​ហោះ​ចេញពី​រាជធានី​ភ្នំពេញ ឆ្ពោះទៅ​តំបន់​ថ្មដា រួច​បន្ត​ហោះ​ទៅកាន់​ខេត្តពោធិ៍សាត់ និង​ចុងក្រោយ​ត្រឡប់​ទៅ​កាន់​រាជធានី​ភ្នំពេញ​វិញ ក្នុង​រយៈពេល​១​ថ្ងៃ គឺ​នៅ​ថ្ងៃទី​១២ ខែ​កក្កដា ឆ្នាំ​២០២៤​។ ចំណែក​ក្រុម​ហោះហើរ​នោះ ដែល​បាត់​ខ្លួន​ទៅជា​មួយ​ឧទ្ធម្ភាគចក្រ មាន​ប្រធាន​ក្រុម ឈ្មោះ ស៊ុន ផ្លា និង​អាកាសយានិក ឈ្មោះ ខេង ឆៃយុទ្ធ។

ទាក់ទិន​នឹង​រឿង​នេះ ប្រពន្ធ​របស់​អាកាសយានិក លោក ខេង ឆៃយុទ្ធ គឺ​លោកស្រី ឆែម កល្យាណ បាន​បង្ហោះ​សារ​នៅ​លើ​បណ្ដាញ​សង្គម​ជា​បន្តបន្ទាប់ ដោយ​បួងសួង​តាម​ផ្នែក​ជំនឿ​សូម​ឱ្យ​រក​ឃើញ​ប្ដី​លោកស្រី និង​មនុស្ស​ម្នាក់​ទៀត ឱ្យ​បាន​ឆាប់​រហ័ស។

ក្រោយ​មាន​ដំណឹង​ធ្លាក់​ឧទ្ធម្ភាគចក្រ​នេះ ក្រុមហ៊ុន​ហោះហើរ​របស់​ឯកជន​ជាច្រើន បាន​ចេញ​មុខ​ចង់​ចូលរួម​ក្នុង​ប្រតិបត្តិ​ការរុករក​នេះ ប៉ុន្តែ​ក្រសួងការពារជាតិ​នៅ​ថ្ងៃទី​១៤ ខែកក្កដា បាន​ចេញ​លិខិត​បញ្ជាក់​ថា កិច្ចការ​នេះ​ទុក​លទ្ធភាព​ឱ្យ​រដ្ឋ​ជា​អ្នក​ជួយសង្គ្រោះ។

វិទ្យុ​អាស៊ីសេរី មិនអាច​ទាក់ទង​អ្នកនាំពាក្យ​ក្រសួង​ការពារជាតិ លោក ឈុំ សុជាត និង​ប្រពន្ធ​របស់​អាកាសយានិក ខេង ឆៃយុទ្ធ គឺ​លោកស្រី ឆែម កល្យាណ ដើម្បី​សុំ​ការ​បកស្រាយ​បានទេ នៅ​ថ្ងៃទី​២០ ខែ​កក្កដា។

ទាក់ទិន​រឿង​នេះ ប្រធាន​ក្រុមប្រឹក្សា​ឃ្លាំមើល​កម្ពុជា​នៅ​ប្រទេស​ន័រវែស (Norway) លោក ម៉ែន ណាត យល់​ឃើញ​ថា ករណី​បាត់​ដំណឹង​ឧទ្ធម្ភាគចក្រ នៅ​ខេត្តពោធិ៍សាត់ នេះ បាន​បង្ហាញ​ឱ្យ​ឃើញ ពី​កម្សោយ​ផ្នែក​បច្ចេកទេស​ហោះហើរ និង​ការរុករក របស់​ទាហានជើងអាកាស​នៃ​ក្រសួង​ការពារជាតិ ពិសេស​ការ​ខ្វះ​ការ​យកចិត្តទុកដាក់​ពី​ថ្នាក់ដឹកនាំ​។ លោក​លើកឡើង​ថា ករណីនេះ ថ្នាក់​ដឹកនាំ​គួរតែ​សហការ​គ្នា ខាង​ផ្នែក​បច្ចេកទេស​ពី​ស្ថាប័ន​ពាក់ព័ន្ធ និង​រក​ជំនួយ​ពី​ក្រុម​អ្នកជំនាញ​រុករក ដូច​ករណី ការ​ជួយ​សង្គ្រោះ​កូនក្មេង​ថៃ ទាំង​១២​នាក់ និង​គ្រូបង្វឹក ដែល​ជាប់​ក្នុង​រូងភ្នំ នៅ​ខេត្ត​ឈៀងរ៉ៃ (Chiang Rai) ប្រទេស​ថៃ កាលពី​ឆ្នាំ​២០១៨ ដែរ។

លោក ម៉ែន ណាត៖ «តែ​កម្ពុជា យើង​មើលទៅ​យន្តហោះ​បាត់​ទាំងមូល ស្រាវជ្រាវ​ល្មមៗ ហើយ​អត់​ឃើញ​នាយករដ្ឋមន្ត្រី​ណា ទៅ​ដុតដៃដុតជើង ហើយ​ផ្សព្វផ្សាយ និយាយ​រឿង​ហ្នឹង​ឱ្យ​ម៉ត់ចត់​អី​ទេ​។ ឃើញ​តែ​ដើរ​សែលហ្វី​ហ្នឹង ហើយ​សម្ដែង​អ៊ីចឹង ហើយ​ដល់ពេល​រឿង​មនុស្ស​បាត់​ខ្លួន បាត់​ក៏​បាត់​ទៅ​។ វា​ដូច​ល្មមៗ អត់​យកចិត្តទុកដាក់​។ សោកស្ដាយ​ទីមួយ យើង​ចូលរួម​រំលែក​ការ​លំបាក ការឈឺចាប់​របស់​ក្រុម​គ្រួសារ ដែល​ធ្លាក់​យន្តហោះ ឬ​បាត់​យន្តហោះ​នោះ»

ឧទ្ធម្ភាគចក្រ​ប្រភេទ Z9 នេះ ជា​យន្តហោះ​ផលិត​នៅ​ប្រទេស​ចិន​(China) ដែល​រដ្ឋាភិបាល​កម្ពុជា បាន​បញ្ចា​ទិញ​ចំនួន ១២​គ្រឿង ហើយ​ត្រូវ​បាន​ប្រគល់​ជូន​ទៅ​កងទ័ព​ជើង​អាកាស​កម្ពុជា កាលពី​ឆ្នាំ​២០១៣​។ ការ​បញ្ជា​ទិញ​នេះ ធ្វើឡើង បន្ទាប់ពី​អតីត​នាយករដ្ឋមន្ត្រី ហ៊ុន សែន បាន​ខ្ចីប្រាក់​ពី​ចិន ចំនួន​ជិត ២០០​លាន​ដុល្លារ​(១៩៥,) ដើម្បី​ទិញ​ឧទ្ធម្ភាគចក្រ​នេះ។

គេហទំព័រ​របស់​សាជីវកម្ម​ផលិត​យន្តហោះ​ហាប៊ីន (Harbin Aircraft Industry Group) ឱ្យ​ដឹង​ថា ឧទ្ធម្ភាគចក្រ​ប្រភេទ​ហ្សីណា​ញ​( Z-9) ជា​ប្រភេទ​ឧទ្ធម្ភាគចក្រ​ធម្មតា និង​ផលិត​ឡើង​ក្រោម​ច្បាប់​អនុញ្ញាត​របស់​សាជីវកម្ម​ផលិត​យន្តហោះ​ហាប៊ីន (Harbin Aircraft) របស់​ប្រទេស​ចិន ដែល​ចម្លង​លំនាំ​តាម​ឧទ្ធម្ភាគចក្រ​របស់​អឺរ៉ុប​(Europe) ប្រភេទ អេរ៉ូកុបទ័រ ដូហ្វីន (Eurocopter Dauphin) ដែល​ផលិត​នៅ​ប្រទេស​បារាំង​(France) ហើយ​ឧទ្ធម្ភាគចក្រ​នេះ ឃើញ​មាន​ប្រើ​ក្នុង​ជួរ​កងទ័ព​រំដោះ​ប្រជាជន​ចិន និង​កងទ័ព​ប៉ាគីស្ថាន (Pakistan)

កាលពី​ខែកក្កដា ឆ្នាំ​២០១៤ ឧទ្ធម្ភាគចក្រ​ធុន Z9 មួយ​គ្រឿង បាន​ធ្លាក់​នៅក្នុង​សង្កាត់​ព្រៃ​ស ខណ្ឌ​ដង្កោ រាជធានី​ភ្នំពេញ បណ្ដាល​ឱ្យ​មនុស្ស​ចំនួន​៤​នាក់​បាត់​បង់ជីវិត និង​ម្នាក់ទៀត​រង​របួស ក្នុង​ពេល​កំពុង​ហោះហើរ​ហ្វឹកហាត់​នេះ​ផង​ដែរ៕

No comments: